Portal laten maken.

Wil je service, kwaliteit en loyaliteit verhogen, tijd besparen, efficiënter werken of meer omzet genereren? Met een portal stel je 24/7 gepersonaliseerde informatie en tools beschikbaar. Ideaal om je gebruikers optimaal te faciliteren!  

 

4 redenen om een portal te laten bouwen:

    • verhoog de service, kwaliteit en loyaliteit;
    • 24 uur per dag wereldwijd online toegankelijk;
    • koppelingen met ERP- en andere systemen;
    • single sign-on voor één centrale toegang.
Kosteloos sparren met een expert voor een portal?

Gratis adviesgesprek portals

We nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Wat is een portal?

Een portal is een beveiligde online omgeving achter een inlog waar gebruikers 24/7 wereldwijd op in kunnen loggen. Het biedt gepersonaliseerde informatie aan die niet openbaar toegankelijk mag zijn. Per gebruikersgroep kun je verschillende rechten en rollen instellen. Zo kun je heel gemakkelijk dashboards, documenten, applicaties, systemen, data en kennis delen met verschillende gebruikersgroepen. Heel handig om processen te automatiseren, digitaal te communiceren en beter samen te werken.

Het grote voordeel van een portal is dat het één centrale toegang tot informatie biedt. Door middel van koppelingen en webservices kunnen we namelijk nagenoeg iedere database of ieder systeem aan het portal koppelen. Met behulp van single sign-on hoef je maar één keer in te loggen en worden alle applicaties en data toegankelijk. Zo worden informatiestromen gebundeld en kan alle data op één centrale plek geraadpleegd, gemuteerd of verrijkt worden. Inzichtelijk en efficiënt!

Welke portals ontwikkelen wij?

Online portal, website portaal, klantenportaal, mijn-omgeving, extranet of intranet.. Allemaal termen waarmee eigenlijk nagenoeg hetzelfde bedoeld wordt; een beveiligde online omgeving achter een inlog alleen toegankelijk voor specifieke gebruikers. We spreken zelf het liefst van een portal en aan de hand van het doel, de gebruikers en functionaliteiten specificeren we die term. Denk bijvoorbeeld aan een klantenportal, een ‘werken bij’ portal, een extranet of bijvoorbeeld een B2B e-commerce portal. Onderstaand een greep uit een aantal verschillende mogelijkheden.

B2B e-commerce portal.

Portals specifiek voor zakelijke e-commerce. Een complete set aan oplossingen gericht op service, klantloyaliteit en cross- en upsell om je zakelijke klanten te bedienen. Deel handleidingen, video’s en andere productdetails, geef inzage in de voorraad en orderstatus vanuit de backoffice en maak communicatie eenvoudiger.

Klantenportaal.

Geef klanten toegang en inzicht tot belangrijke aspecten en processen. Automatiseer bepaalde handelingen door handige workflows in te richten en koppel het portaal aan de backoffice of een ERP systeem. Hiermee bied je klanten meerwaarde, ben je onderscheidend ten opzicht van concurrentie en kun je meer omzet genereren.

Self service portal.

Binnen een portal deel je informatie met bepaalde gebruikers(groepen). Hiermee krijgen leden inzage in profielen en kunnen mutaties ingevoerd worden. D.m.v. API of export functies worden mutaties direct verwerkt in een gekoppelde CRM module of een backoffice systeem. Dat geldt ook voor in- en uitschrijvingen, abonnementsgelden en formulieren. Ideaal als je leden optimaal wil faciliteren!

Dealer portal.

Een Dealer portal is het ideale middel om de service naar dealers en retailers te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan (gepersonaliseerde) prijzen, aftersales, het inzichtelijk maken van bedrijfsprocessen en voorraad, maar ook het beschikbaar stellen van bijvoorbeeld promotiemateriaal. In een Dealer portal stel je jouw dealers en retailers 24/7 realtime informatie ter beschikking.

Product Information Management (PIM) portal.

In een Product Information Management portal wordt productinformatie vanuit ERP systemen zoals bijvoorbeeld SAP, Exact of MS Dynamics verrijkt met aanvullende informatie. Daarnaast worden orders, voorraad, prijzen, klantinformatie en nog veel meer gesynchroniseerd. Een slimme oplossing voor organisaties die online willen groeien.

Portals met SAP koppeling.

Een portal gekoppeld aan SAP is de ideale oplossing voor organisaties die wat e-commerce betreft naar the next level willen. Hiermee kun je alle voordelen van SAP aan je distributeurs, dealers, klanten en verkopers bieden. Alle informatie die zij nodig hebben zoals gepersonaliseerde prijzen, beschikbaarheid van de voorraad en rapportagegegevens, is altijd realtime beschikbaar in een overzichtelijk dashboard.

Intranet portal.

Binnen een intranet deel je beveiligde informatie binnen je eigen organisatie. Hierbij kunnen gegevens niet alleen ingezien worden, maar bijvoorbeeld ook gemuteerd worden. Denk bijvoorbeeld aan personeelsmededelingen, het delen van documenten, projecten, kennis, processen enz.

Extranet portal.

Het doel van een extranet is het beveiligd beschikbaar stellen van bedrijfs- en organisatie informatie met partijen buiten de eigen organisatie. Denk bijvoorbeeld aan gegevens aan klanten, partners, leden of leveranciers. Daarbij is het ook mogelijk om niet alleen gegevens te raadplegen, maar deze bijvoorbeeld ook te muteren.

Werken bij portal.

De ideale manier voor grote organisaties om nieuw personeel aan te trekken. Dit portal kan naast de bestaande website worden ingezet en gekoppeld worden een specifieke Recruitment software zoals bijvoorbeeld CATSone, zodat vacatures en sollicitaties automatisch gepubliceerd en afgehandeld kunnen worden.

Inkoopportaal.

Wil je inkoopprocessen stroomlijnen en inrichten zoals jij dat wilt? Dat kan op gemakkelijke wijze met een Inkoopportaal.  Doordat we koppelingen met ERP systemen zoals voorraad-, boekhoud-, betaal-, plannings- en administratiesystemen ontwikkelen zorgen we ervoor dat processen sneller, veiliger en efficiënter verlopen.

CRM portal.

We bieden opensource CRM modules als onderdeel van een online platform. Hierdoor kunnen we eenvoudig en tegen lage kosten belangrijke CRM functionaliteiten bieden. Daarnaast kunnen bepaalde functionaliteiten beschikbaar worden gesteld in een online portal voor leden, klanten etc. Ook kan het CRM systeem eenvoudig gekoppeld worden aan e-commerce systemen.

Support portal.

Tegenwoordig verwachten klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week dienst- en serviceverlening. Niet alleen op elk device, maar ook vanaf elke locatie. Met een Support portal ben je 24 uur per dag wereldwijd bereikbaar voor je klanten. Niet alleen om te informeren, maar ook om ze te betrekken bij de dienstverlening. Een support portal is dé toekomst van serviceverlening!

Kwaliteit portal.

Dit portal is ideaal om het proces rondom certificeringen te stroomlijnen. Denk bijvoorbeeld aan ISO 9001 voor praktijken, instellingen, organisaties of personeel. We richten een kwaliteitstraject in waarmee gebruikers via handleidingen en vragenlijsten door procedures heen lopen. Het traject is modulair opgebouwd waarbij een onafhankelijk certificeringsinstituut beoordelingen en feedback in het portal kan geven.

Forum portal.

Met een Forum portal kun je gecontroleerd met groepen mensen zoals bijvoorbeeld klanten of leden discussiëren over bepaalde topics. Het Forum portal kan ook als losse module in een bestaande online oplossing geïntegreerd worden en biedt uitgebreide functionaliteiten ten behoeve van beheer, controle en rechten.

De mogelijkheden
van een portal.

Afhankelijk van jouw wensen kunnen we verschillende functionaliteiten in een portal ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan een Self Service gedeelte, een Product Information Management (PIM) systeem, mogelijkheden voor cross- en upsell, een service desk of forum en nog veel meer. We denken met iedereen mee en bieden oplossingen op maat. We zetten een aantal mogelijkheden en voordelen op een rij:

  • Verhogen van service en loyaliteit
  • 24/7 online beschikbaar
  • Wereldwijd toegankelijk
  • Efficiëntie door Self Service
  • Proces- en workflow optimalisatie
  • Documentbeheer
  • Tijd- en kostenbesparing
  • Koppelingen met ERP systemen
  • Vergroten efficiëntie
  • Extra verkoopkanaal cross- en upsell

Al

15

jaar strategisch partner.

Door de jaren heen hebben we veel verschillende portals en koppelingen ontwikkeld. Van PIM tot Self-Service portals. Van B2B e-commerce tot intra- of extranet. Voor commerciële en non profit organisaties. Daar zijn we best trots op! Klik eens door een aantal van onze uitgelichte portals.

  •  

    IKEA

  •  

    T-Mobile

  •  

    Kenter

  •  

    Jongerenorganisatie Vrijheid en Democratie

  •  

    Ministerie van Infrastructuur en Milieu

  •  

    Infomedics

  •  

    Madurodam

  •  

    Ben

  •  

    Uwnota

  •  

    Koninklijk Nederlands Korfbalverbond

  •  

    Nedis

  •  

    Vodafone

Koppelingen en technieken.

We bouwen onze portals op wereldwijd gebruikte opensource standaarden. Met behulp van koppelingen en webservices, creëren we koppelingen met nagenoeg ieder systeem zoals CRM-, financiële-, logistieke-, voorraad-, administratie- en andere ERPsystemen zoals bijvoorbeeld SAP. Hieronder een greep uit een aantal van de meest bekende ERP systemen waar we mee werken en de technieken die we daarvoor gebruiken.

Waarom een portal van Onsweb?

Wil je graag een gebruiksvriendelijke portal laten ontwikkelen? Kies dan voor Onsweb! Met meer dan 15 jaar ervaring in portal ontwikkeling, ERP koppelingen en conversie optimalisatie zijn we dé portalspecialist.

  • Strategisch partner.
  • Persoonlijke aanpak en korte lijnen.
  • Gespecialiseerd in conversie optimalisatie.
  • Betaalbaar, schaalbaar en leverancier onafhankelijk door opensource ontwikkeling.
  • 24/7 online monitoring.
  • Automatische beveiligingsupdates.
  • We leveren koppelingen met nagenoeg ieder ERP systeem.
  • Professionele OTAP ontwikkelstraat en werkwijze gebaseerd op Scrum.

Ken je ons nog niet?
Ontmoet het Onsweb team!

Wat je van ons als internetbureau mag verwachten is dat we gebruiksvriendelijke webshops, mobielvriendelijke websites, slimme portals en succesvolle Google strategieën ontwikkelen. Maar we willen en doen méér. We luisteren naar onze klanten, denken mee en gaan graag de uitdaging van complexe vraagstukken aan.

We realiseren onze projecten met een gedreven team van circa 20 professionals en diverse partners. Onze collega’s staan dagelijks voor je klaar om de meest succesvolle oplossingen te creëren. Van strategen tot ontwikkelaars. Van UX designers tot Google specialisten. Allemaal samen onder één dak.

Wil je ook een portal laten maken?
Bel ons voor advies. We helpen je graag!