Portal laten maken.

Wil je service, kwaliteit en loyaliteit verhogen, tijd besparen, efficiënter werken of meer omzet genereren? Met een portal stel je 24/7 gepersonaliseerde informatie en tools beschikbaar. Ideaal om je gebruikers optimaal te faciliteren!  

 

4 redenen om een portal te laten bouwen:

    • verhoogt de service, kwaliteit en loyaliteit;
    • 24 uur per dag wereldwijd online toegankelijk;
    • koppelingen met ERP- en andere systemen;
    • single sign-on voor één centrale toegang.
Gratis adviesgesprek voor portal ontwikkeling.

Gratis adviesgesprek portals

We nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Wat is een portal?

Een portal is eigenlijk een website achter een inlog. Een online omgeving waar je specifieke en gepersonaliseerde informatie deelt met ingelogde gebruikers. Het gaat dan vaak om informatie die niet openbaar toegankelijk mag zijn. Zo kun je heel gemakkelijk documenten, applicaties, systemen, data en kennis delen. Heel handig om processen te automatiseren, digitaal te communiceren en beter samen te werken.

Door middel van koppelingen kunnen we nagenoeg iedere database of ieder systeem aan het portal koppelen. Het grote voordeel hiervan is dat je via één centrale ingang toegang hebt tot alle essentiële informatie. Zo worden informatiestromen gebundeld en kan alle data op één centrale plek geraadpleegd, gemuteerd of verrijkt worden. Afhankelijk van het type gebruiker kunnen er verschillende rechten en rollen aan gebruikers toegekend worden.

Welke portals ontwikkelen wij?

Online portal, website portaal, klantenportaal, mijn-omgeving, extranet of intranet.. Allemaal termen waarmee eigenlijk hetzelfde bedoeld wordt; een beveiligde online omgeving achter een inlog alleen toegankelijk voor specifieke gebruikers. We spreken zelf het liefst van een portal en aan de hand van het doel, de gebruikers en functionaliteiten specificeren we die term. Denk bijvoorbeeld aan een klantenportal, een ‘werken bij’ portal, een extranet of bijvoorbeeld een B2B e-commerce portal. Onderstaand een greep uit de verschillende mogelijkheden.

B2B e-commerce portal.

Portals specifiek voor zakelijke e-commerce. Een complete set aan oplossingen gericht op service, klantloyaliteit en cross- en upsell om je zakelijke klanten te bedienen. Deel handleidingen, video’s en andere productdetails, geef inzage in de voorraad en orderstatus vanuit de backoffice en maak communicatie eenvoudiger.

Klantenportaal.

Geef klanten toegang en inzicht tot belangrijke aspecten en processen. Automatiseer bepaalde handelingen door handige workflows in te richten en koppel het portaal aan de backoffice of een ERP systeem. Hiermee bied je klanten meerwaarde, ben je onderscheidend ten opzicht van concurrentie en kun je meer omzet genereren.

Self service portal.

Binnen een portal deel je informatie met bepaalde gebruikers(groepen). Hiermee krijgen leden inzage in profielen en kunnen mutaties ingevoerd worden. D.m.v. API of export functies worden mutaties direct verwerkt in een gekoppelde CRM module of een backoffice systeem. Dat geldt ook voor in- en uitschrijvingen, abonnementsgelden en formulieren. Ideaal als je leden optimaal wil faciliteren!

Dealer portal.

Een Dealer portal is het ideale middel om de service naar dealers en retailers te verhogen. Denk bijvoorbeeld aan (gepersonaliseerde) prijzen, aftersales, het inzichtelijk maken van bedrijfsprocessen en voorraad, maar ook het beschikbaar stellen van bijvoorbeeld promotiemateriaal. In een Dealer portal stel je jouw dealers en retailers 24/7 realtime informatie ter beschikking.

Product Information Management (PIM) portal.

In een Product Information Management portal wordt productinformatie vanuit ERP systemen zoals bijvoorbeeld SAP, Exact of MS Dynamics verrijkt met aanvullende informatie. Daarnaast worden orders, voorraad, prijzen, klantinformatie en nog veel meer gesynchroniseerd. Een slimme oplossing voor organisaties die online willen groeien.

Portals met SAP koppeling.

Een portal gekoppeld aan SAP is de ideale oplossing voor organisaties die wat e-commerce betreft naar the next level willen. Hiermee kun je alle voordelen van SAP aan je distributeurs, dealers, klanten en verkopers bieden. Alle informatie die zij nodig hebben zoals gepersonaliseerde prijzen, beschikbaarheid van de voorraad en rapportagegegevens, is altijd realtime beschikbaar in een overzichtelijk dashboard.

Intranet portal.

Binnen een intranet deel je beveiligde informatie binnen je eigen organisatie. Hierbij kunnen gegevens niet alleen ingezien worden, maar bijvoorbeeld ook gemuteerd worden. Denk bijvoorbeeld aan personeelsmededelingen, het delen van documenten, projecten, kennis, processen enz.

Extranet portal.

Het doel van een extranet is het beveiligd beschikbaar stellen van bedrijfs- en organisatie informatie met partijen buiten de eigen organisatie. Denk bijvoorbeeld aan gegevens aan klanten, partners, leden of leveranciers. Daarbij is het ook mogelijk om niet alleen gegevens te raadplegen, maar deze bijvoorbeeld ook te muteren.

CRM portal.

We bieden opensource CRM modules als onderdeel van een online platform. Hierdoor kunnen we eenvoudig en tegen lage kosten belangrijke CRM functionaliteiten bieden. Daarnaast kunnen bepaalde functionaliteiten beschikbaar worden gesteld in een online portal voor leden, klanten etc. Ook kan het CRM systeem eenvoudig gekoppeld worden aan e-commerce systemen.

Support portal.

Tegenwoordig verwachten klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week dienst- en serviceverlening. Niet alleen op elk device, maar ook vanaf elke locatie. Met een Support portal ben je 24 uur per dag wereldwijd bereikbaar voor je klanten. Niet alleen om te informeren, maar ook om ze te betrekken bij de dienstverlening. Een support portal is dé toekomst van serviceverlening!

Kennis portal.

Wil je kennis delen of informatie toegankelijker maken binnen je eigen organisatie en/of daarbuiten? Dat kan op gemakkelijke wijze binnen een Kennis portal. Informatieve pagina’s, FAQ’s, video’s, Wiki’s en documenten kunnen eenvoudig geordend en toegankelijk gemaakt worden binnen grotere organisaties. Niet alleen intern, maar ook (gedeeltelijk) met bijvoorbeeld klanten, leden of leveranciers.

Kwaliteit portal.

Dit portal is ideaal om het proces rondom certificeringen te stroomlijnen. Denk bijvoorbeeld aan ISO 9001 voor praktijken, instellingen, organisaties of personeel. We richten een kwaliteitstraject in waarmee gebruikers via handleidingen en vragenlijsten door procedures heen lopen. Het traject is modulair opgebouwd waarbij een onafhankelijk certificeringsinstituut beoordelingen en feedback in het portal kan geven.

Forum portal.

Met een Forum portal kun je gecontroleerd met groepen mensen zoals bijvoorbeeld klanten of leden discussiëren over bepaalde topics. Het Forum portal kan ook als losse module in een bestaande online oplossing geïntegreerd worden en biedt uitgebreide functionaliteiten ten behoeve van beheer, controle en rechten.

Werken bij portal.

De ideale manier voor grote organisaties om nieuw personeel aan te trekken. Dit portal kan naast de bestaande website worden ingezet en gekoppeld worden een specifieke Recruitment software zoals bijvoorbeeld CATSone, zodat vacatures en sollicitaties automatisch gepubliceerd en afgehandeld kunnen worden.

De voordelen van een portal.

Van klantenportaal tot intranet. Van Self-Service portal tot kwaliteitsportal. We denken met iedereen mee en bieden oplossingen op maat. We leggen dan ook graag de voordelen, verschillen en mogelijkheden uit. Wil je meer weten? Bel of mail Sebastian, onze online adviseur. Hij helpt je graag!

  • Verhogen van service en loyaliteit
  • 24/7 online beschikbaar
  • Wereldwijd toegankelijk
  • Efficiëntie door Self Service
  • Proces- en workflow optimalisatie
  • Documentbeheer
  • Tijd- en kostenbesparing
  • Koppelingen met ERP systemen
  • Vergroten efficiëntie
  • Extra verkoopkanaal cross- en upsell
Al

15

jaar strategisch partner.

Door de jaren heen hebben we veel verschillende portals en koppelingen ontwikkeld. Van PIM tot Self-Service portals. Van B2B e-commerce tot intra/extranet. Voor commerciële en non profit organisaties. Daar zijn we best trots op! Klik eens door een aantal van onze uitgelichte portals.

  •  

    IKEA

  •  

    T-Mobile

  •  

    Kenter

  •  

    Jongerenorganisatie Vrijheid en Democratie

  •  

    Ministerie van Infrastructuur en Milieu

  •  

    Infomedics

  •  

    Madurodam

  •  

    Ben

  •  

    Uwnota

  •  

    Koninklijk Nederlands Korfbalverbond

  •  

    Nedis

  •  

    Vodafone

Modules en koppelingen.

We bouwen onze portals op wereldwijd gebruikte opensource standaarden. Met behulp van koppelingen en webservices, creëren we koppelingen met nagenoeg ieder systeem zoals CRM-, financiële-, logistieke-, voorraad-, administratie- en ERPsystemen zoals bijvoorbeeld SAP.

Wil je ook een portal laten maken?
Bel ons voor advies. We helpen je graag!